کارک نوشته‌ها

مغزنوشته‌های یک ذهن مریض

کارک نوشته‌ها

مغزنوشته‌های یک ذهن مریض

کارک نوشته‌ها

کارک | (کسری) امیرعلی رستگار کازرونی

دوشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۸، ۰۹:۲۴ ب.ظ

..::هوالرفیق::..

سال سوم دبیرستان بود که معلم ریاضی‌مان، آقای کاظمی سروستانی بسیار عزیز، برگه‌ها را پخش کرد و گفت: «لطفا اول اسم‌تان را بنویسید.» چند لحظه‌ای نگذشته بود که تاکید کرد: «اسم‌تان را کامل بنویسید.»

من دو تا اسم دارم، در خانه «کسری» صدایم می‌کنند؛ همان گونه که دوستان صمیمی و دیگران هم...

***

نه اصلا بگذار این طور بگویم: سال اول ابتدایی همان روز اول معلم عزیزمان، خانم مفرّحی، وقتی شروع به حضور غیاب کرد، بلند خواند: «امیرعلی رستگار» من دستم را بلند نکردم و داشتم دنبال امیرعلی می‌گشتم تا ببینم چطور ممکن است کسی فامیل مرا داشته باشد. تمام شد و به معلم گفتم: «چرا اسم مرا نخواندید؟» گفت: «اسمت را خواندنم، دستت را بلند نکردی.» گفتم: «نه نخواندید، کسری رستگار.» لبخندی زد و گفت: «حالا اگر خواستی بعد از کلاس برو و با دفتر در میان بگذار...!» لبخند شیرینش هنوز جلوی چشمانم هست.

آن روز وقتی رسیدم خانه، اولین چیزی که از مادرم پرسیدم: «مامان! امیرعلی کیه؟!» و آنجا بود که همه خندیدند و تازه متوجه شدم که امیرعلی هم هستم؛ تازه اسم اصلی (بخوانید شناسنامه‌ای) هم بود...

برگردیم به همان سال سوم دبیرستان... «اسم‌تان را کامل بنویسید.»

در دلم گفتم: «باشد، کامل مینویسم...»

«(کسری) امیرعلی رستگار کازرونی» خیلی زیاد بود، نصف صفحه را پر کرد و جلوی آن توی پرانتز نوشتم: «کارک» حرف‌های اول این جمله‌ی نصف صفحه‌ای بود، اولش خیلی به دلم ننشست اما بعد که داستان را با سروش1 در میان گذاشتم و مسخره کردن‌هایش شروع شد متوجه شدم که همان کلمه‌ای هست که دنبالش می‌گشتم! :)

این که بعد از تصحیح برگه‌ها چه داستانی با استاد داشتم بماند برای وقتی دیگر...!

***

..::به کارک نوشته‌ها خوش آمدید::..

-----------------------------------------------

1. سروش دوانی

نظرات  (۷)

چه اسم مستعار جالبی !!... کارک:)

منم هوس کردم دنبال یه اسم مستعار برای خودم بگردم😅

 

به به ... 😊

سلام آقای دکتر؛ من امروز وبلاگ شما را یافتم. در این روزها که آموزش پزشکی در بیمارستان ها به لطف اپیدمی کووید مختل شده، من و دوستانم که با شوق وارد به بالین شده بودیم و تازه می‌خواستیم پزشکی را بچشیم، سرخورده شدیم.

خواندن وبلاگ شما دوباره در من شوقی ایجاد کرد و با نگرشی متفاوت آشنا شدم. خوشحالم از آشنایی با اینجا.

قلمتان مانا.

پاسخ:
سلام،
انشاالله که سلامت باشید.
خیلی وقت بود می‌خواستم از آموزش پزشکی توی دوران کووید بنویسم؛ امیدوارم این هفته که کمی آزاد شدم بتوانم روی این پست بیشتر کار کنم.

  • محمدجواد یعقوبی
  • حالا من بعد خوندن این معرفی‌نامه نمیدونم باز هم امیرعلی صدات کنم یا کسری :))

    ولی هر چه که هست، وجود آدمیزاد با این اسم‌ها عوض شدنی نیست و این سایت و این نوشته‌ها، رنگ و بوی زیبایی دارند! 

    به امید اینکه بیشتر از پیش بنویسی "کارک" جان !

    بسی لذت بریدیم ازمتن های زیبایت امیر علی جان...

    پاسخ:
    سلام بنیامین جان،
    ممنونم که وقت گذاشتی و مطالعه کردی.

    سلام.

    *سروش* هستم عامل تثبیت و انتخاب و به دل نشستن اسم مخفف "کارک" به دلِ امیر علی رستگار کازرونی.(شاید تنها کسی هستم که امیر علی صداش میکنه و تا حالا کوتاه نیومده! و نخواهد آمد...)

    از همینجا خداوند را شکرگزارم که در این انتخاب مهم و تاریخی حداقل نقشی ایفا کرده ام و در تاریخ زندگانی وی جاودانه شدم.

    الحمدلله لهذه النعمه

     

    از اونحایی که خیلی ارادت داریم. یک کلام خوب هدیه به شما.

    *کسانی که مامور به تحول در عصر خویش اند اگر از قواعد عصر خودشان تبعیت کنند هیچ تحولی رخ نخواهد داد.*

    .

    .

     

    .

    شهید آوینی

     

     

    پاسخ:
    سلام سروش عزیز،
    چه هدیه ارزشمندی دادی، مصداق دیگری از این جمله هست:

    «ما نمی‌توانیم مشکلات‌مان را با همان طرز فکری حل کنیم که آن‌ها را به وجود آورده‌ایم.»
    ..::انیشتین::..
    خدا رحمت کند شهید آوینی و دیگر شهدای بزرگوارمان را...

    در ابتدا شمشیر با روح جنگجو در هم می آمیزد. از آن پس جنگجو حتی از لبه یک علف هم میتواند برای کشتن دشمنانش استفاده کند. در مرحله بعد شمشیر در قلب حنگجو قرار می گیرد. حالا جنگجو می تواند از صد قدمی دشمنان خودش را نابود کند. در مرحله آخر شمشیر ناپدید میشود و فقط صلح باقی میماند. سپس نام جنگجو محو میشود چیزی که هیچ وقت خودش به آن ناندیشید!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی